Adresa cabinetului, datele de contact psiholog Bârlad

Faceți căutări pe acest blog

CU COPILUL LA PSIHOLOG

  Iata cateva aspecte pe care este preferabil sa le cunoasteti inainte de a veni cu copilul dvs. la psiholog:
  • Este bine sa explicati copilului unde va fi adus (puteti sa ii prezentati imaginile din bara laterală stângă pentru a se familiariza cu spatiul) si sa il puneti in tema cu faptul ca se va afla intr-un cadru in care nu i se vor intampla lucruri neplacute sau dureroase. Daca va cere mai multe informatii spuneti-i ca este posibil sa i se puna cateva intrebari, sa fie invitat sa povesteasca, sa deseneze, sau sa se implice in diverse activitati de joc, potrivite varstei sale.
  • La prima intalnire, este de dorit ca ambii parinti sa fie prezenti.
  • Dupa ce veti face cunostinta cu psihologul, vi se va solicita sa expuneti sumar motivul pentru care ati venit. Pornind de aici, psihologul va va audia, va va adresa intrebari suplimentare (pentru a aprofunda problematica pe care dvs. o expuneti) si va va oferi perspectiva sa asupra acesteia, punandu-va la dispozitie informatii legate de modul in care puteti proceda ulterior. (Este posibil ca necesarul dvs. de informatie sa fie acoperit inca din prima intrevedere, dar, in cele mai multe din situatii, este nevoie de mai multe intalniri pe parcursul carora se realizeaza o evaluare complexa a copilului, urmata de aducerea la cunostinta dvs. a rezultatelor obtinute si de consilierea dvs. privind posibilele modalitati de interventie.)
  • Dat fiind faptul ca este posibil sa vi se solicite raspunsuri cat se poate de detaliate si precise la intrebari legate de dezvoltarea copilului dvs., de comportamentele si starile sale (de la nastere pana in momentul prezent), este indicat sa incercati sa va reactualizati aceste informatii inainte de a veni la cabinet. (Vi se pot cere informatii legate de sarcina - daca a fost normala, dusa la termen, etc., informatii legate de nastere - durata travaliului, complicatii, nastere normala sau cezariana, scor APGAR, etc., informatii legate de momentele temporale la care copilul a dobandit o serie de achizitii - la ce varsta a mers, la ce varsta a spus primul cuvant, etc., informatii legate de comportamentele si starile copilului - in ce fel se joaca, cum se comporta fata de alti copii sau alte persoane, etc.) In cadrul cabinetului nostru vi se va oferi un formular pe care va trebui sa il completati cu astfel de date.
  • Exista posibilitatea ca psihologul sa va aduca la cunostinta faptul ca o parte din comportamentele sau starile copilului dvs. nu sunt decat consecinta unor interventii educative sau modalitati relationale inadecvate. Este important sa nu va simtiti lezat sau culpabil pentru aceasta stare de fapt. Singurul motiv pentru care un psiholog va prezinta aceste lucruri este pentru a va face sa constientizati unele mecanisme si pentru a va veni in ajutor, instrumentandu-va cu metode adecvate de depasire a situatiilor problematice in relatia cu copilul dvs.
Evaluarea
  • Incepe inca din prima sedinta si presupune atat implicarea copilului cat si a parintilor (apartinatorilor).
  • Evaluarea directa a copilului presupune implicarea acestuia in diverse sarcini si activitati cu scop de testare. (Toate aceste activitati au caracter placut si ii sunt prezentate sub forna de joc). Intreg comportamentul copilului va fi observat in aceasta perioada. In masura in care copilul este obisnuit si suporta sa stea singur, el va fi evaluat in absenta parintelui.
  • Evaluarea indirecta a copilului se face pe baza informatiilor provenite de la apartinatori. In calitatea dvs. de parinte vi se va cere sa completati o serie de chestionare. Acelasi lucru poate fi solicitat si cadrului didactic responsabil de copil (educator, invatator, diriginte), in masura in care isi exprima disponibilitatea de a veni in ajutorul acestuia.
  • Copilul va fi evaluat din mai multe puncte de vedere: senzorial, cognitiv, afectiv, social si din punctul de vedere al autonomiei dobandite. Cu cat evaluarea se doreste mai complexa, cu atat numarul de sedinte destinat acesteia va fi mai mare.
  • Evaluarea poate evidentia tulburari / deficiente de tipuri diverse:
    • tulburari afective ( fobie, anxietate, depresie, etc.)
    • tulburari de atentie si de comportament (ADHD, opozitionism provocator, tulburare de conduita)
    • tulburari de comunicare (tulburare de limbaj, tulburare fonologica, mutism, balbaiala)
    • tulburari de invatare (dislexie, discalculie, disgrafie)
    • tulburari alimentare (pica, ruminatia)
    • tulburari de eliminare (enurezis, encoprezis)
    • tulburari motorii (tulburare de dezvoltare a coordonarii, tulburare de miscare stereotipa, tic)
    • tulburari de dezvoltare pervaziva (tulburare dezintegrativa a copilariei, autism, asperger, rett)
    • tulburari de adaptare
    • deficienta cognitiva (retard mental)
Diagnosticul
  • Pe baza tuturor informatiilor acumulate in etapa anterioara de evaluare (prin observatie, testare, interviu) se va formula un raport de evaluare care va fi prezentat parintelui.
  • Comunicarea rezultatelor obtinute in urma evaluarii va fi insotita de o consiliere legata de mijloacele de interventie optime, indiferent de faptul ca acestea urmeaza sa se desfasoare sau nu in continuare in cadrul cabinetului nostru. (Exista tulburari care necesita forme de interventie specifice care depasesc limita competentelor noastre prezente - autism, de exemplu. Intr-o astfel de situatie va vom directiona catre institutiile care presteaza astfel de servicii. )
  • De asemenea, in anumite situatii, veti fi pusi in tema cu necesitatea unor investigatii suplimentare (neurologie, psihiatrie, ORL, etc.).
Interventia / Directionarea
  • In psihoterapia copilului interventiile se realizeaza atat asupra acestuia cat si asupra parintilor, care vor fi consiliati in privinta metodelor pe care trebuie sa le adopte in educatia copilului si in relationarea cu acesta.
  • Tehnicile de interventie cel mai frecvent utilizate in psihoterapia copilului sunt preluate din ludoterapie, artterapie, terapie de tip cognitiv comportamental, poveştile terapeutice etc.

În prezent se poate beneficia și de soluții psihologice online pentru copii și adolescenți  ( 3 - 19 ani) prin intermediul platformei destinată lor și părinților pentru evaluare si programe de intervenție personalizate.

(vezi https://cabinetpsihototal.blogspot.com/2022/03/solutii-psihologice-online-pentru-copii.html)



Cu respect pentru decizia ta de a reuşi,

psiholog principal Carmen Grapă