Poate că una dintre cele mai
mari şi, în acelaşi timp, fundamentale provocări cu care se confruntă elevii în
parcursul lor academic constă în a învăţa cum să înveţe. Cu toate că poate
părea o sarcină facilă, natura multidimensional a învăţării impune coordonarea
şi folosirea unei serii întregi de abilităţi şi strategii.
Cunoaşterea şi folosirea corectă
a strategiilor se dezvoltă pe măsură ce copilul progresează la şcoală. Totuşi,
se cunosc foarte puţine lucruri despre acest proces evolutiv, în mare parte din
cauza faptului că nu au existat instrumente care să trateze gama extinsă de
factori asociaţi cu strategiile de învăţare, începând cu şcoala elementară şi
terminând cu liceul. Ceea ce se ştie este faptul că elevii care au strategii
bune de învăţare au şi performanţe mai mari decât ceilalţi în ceea ce priveşte
sarcinile şcolare, iar predarea strategiilor de învăţare îmbunătăţeşte performanţa
elevilor care, anterior deprinderii acestora, nu au folosit strategii
corespunzătoare sau le-au folosit în mod ineficient.
Este foarte important să se
identifice ariile problematice, iar elevii să fie ajutaţi să îşi însuşească abilităţi
de învăţare viabile pentru dezvoltarea lor, astfel încât intervenţia să fie
eficientă şi bine integrată în cadrul procesului natural de învăţare.
O diagnosticare a strategiilor
de învățare și a motivației școlare permite elevului / părinților / profesorilor
să identifice punctele tari şi punctele slabe ale elevului, astfel încât acesta
să nu mai sufere eşecuri repetate înainte de a se stabili că este nevoie de
ajutor suplimentar.
O astfel de evaluare psihologică
poate contribui la soluţionarea problemelor de educaţie general înainte ca
acestea să devină probleme de educaţie special, permițând examinarea unei
varietate de constructe asociate cu motivaţia academică, precum şi o serie de
strategii de învăţare, inclusiv strategii de studiu, gestionarea timpului,
tehnici de organizare, atenţie şi concentrare, abilităţi de scriere şi
cercetare şi strategii folosite la teste în
vederea maximizării performanţelor individuale ale elevilor.
ACUM ACEST SERVICIU SE POATE ACCESA ȘI ONLINE prin intermediul PLATFORMEI DESTINATĂ COPIILOR SI ADOLESCENȚILOR ( 3 - 19 ani) și la nevoie poate fi completat cu programul de intervenție personalizat. (vezi https://cabinetpsihototal.blogspot.com/2022/03/solutii-psihologice-online-pentru-copii.html)
Pentru a accesa serviciul psihologic, sună pentru programare la numărul de telefon 0743570171.