Urmăreşte OFERTA LUNII propusă de cabinetul PSIHOTOTAL şi sună întotdeauna pentru programare.

Evaluarea STRATEGIILOR DE INVATARE si a MOTIVATIEI SCOLARE



Poate că una dintre cele mai mari şi, în acelaşi timp, fundamentale provocări cu care se confruntă elevii în parcursul lor academic constă în a învăţa cum să înveţe. Cu toate că poate părea o sarcină facilă, natura multidimensional a învăţării impune coordonarea şi folosirea unei serii întregi de abilităţi şi strategii.


Cunoaşterea şi folosirea corectă a strategiilor se dezvoltă pe măsură ce copilul progresează la şcoală. Totuşi, se cunosc foarte puţine lucruri despre acest proces evolutiv, în mare parte din cauza faptului că nu au existat instrumente care să trateze gama extinsă de factori asociaţi cu strategiile de învăţare, începând cu şcoala elementară şi terminând cu liceul. Ceea ce se ştie este faptul că elevii care au strategii bune de învăţare au şi performanţe mai mari decât ceilalţi în ceea ce priveşte sarcinile şcolare, iar predarea strategiilor de învăţare îmbunătăţeşte performanţa elevilor care, anterior deprinderii acestora, nu au folosit strategii corespunzătoare sau le-au folosit în mod ineficient.


Este foarte important să se identifice ariile problematice, iar elevii să fie ajutaţi să îşi însuşească abilităţi de învăţare viabile pentru dezvoltarea lor, astfel încât intervenţia să fie eficientă şi bine integrată în cadrul procesului natural de învăţare.


O diagnosticare a strategiilor de învățare și a motivației școlare permite elevului / părinților / profesorilor să identifice punctele tari şi punctele slabe ale elevului, astfel încât acesta să nu mai sufere eşecuri repetate înainte de a se stabili că este nevoie de ajutor suplimentar.





O astfel de evaluare psihologică poate contribui la soluţionarea problemelor de educaţie general înainte ca acestea să devină probleme de educaţie special, permițând examinarea unei varietate de constructe asociate cu motivaţia academică, precum şi o serie de strategii de învăţare, inclusiv strategii de studiu, gestionarea timpului, tehnici de organizare, atenţie şi concentrare, abilităţi de scriere şi cercetare şi strategii folosite la teste  în vederea maximizării performanţelor individuale ale elevilor.



Cu stima pentru decizia dvs. de a reuși,
psiholog CARMEN GRAPĂ